Handelsbetingelser

 

INFORMATION

 

Booking

Ønsker du at booke en stand kan dette gøres på vores hjemmeside www.loptimisten.dk eller ved personligt fremmøde i butikken.
Du kan leje standen fra minimum én uge ad gangen og op til 12 måneder. Kontakt venligst butikken ved leje over 13 uger. Vores mest populære lejeperiode er 14 dage.

Betalingsformer

Ved online booking kan du betale med følgende kort: Visa, Mastercard, Visa elektron, Mistro. Beløbet trækkes med det samme fra kontoen.
I butikken kan du betale kontant samt med følgende kort: Visa/Mastercard, Visa Elektron, Mistro og Mobilepay.

Priser og kommission

Vores priser fremgår på vores hjemmeside under ‘leje af stand’. Derudover fratrækkes en kommissionsprocent på 15 % af det samlede salg, inden beløbet udbetales til sælger. 

+

Fortrydelsesret og reklamation

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du booker din stand. Hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du henvende dig fysisk i butikken senest 14 dage efter din booking. Vi vil her refundere beløbet til dig.

Du fraskriver dig 14 dages fortrydelsesret, hvis din lejeperiode påbegyndes indenfor 14 dage fra bookingdatoen.

Alle solgte varer er købt som beset,  og der kan ikke reklameres over disse, ligesom det heller ikke er muligt at returnere varer.

Erhverv

Ønsker du at leje en stand som forretning og drive erhverv via standen, er du selv ansvarlig for at indberette alle korrekte oplysninger til SKAT.

I LEJEPERIODEN

 

Opstart

Når du har booket og betalt for en stand, kan varerne opsættes på din stand én time før lukketid dagen før lejeperiodens start eller senest i løbet af førstedagen for din lejeperiode.

Hvis du ikke har opstillet dine varer på standen inden lukketid på din første lejedag, kan Loptimisten frit og uden varsel leje standen ud til anden side uden refusion.

Standene må ikke flyttes, og der må ikke fastgøres ting på standen. Dine varer må kun være placeret på din egen stand. Varer uden for egen stand vil blive fjernet uden varsel. Loptimistens personale kan vælge at placere nogle af dine varer på temastande, for at du opnår et bedre salg.

Standen kan dekoreres i begrænset omfang med bl.a. skilte, skyer og flag, som du kan få udleveret af personalet. Du vil desuden få udleveret størrelsesindikerende perler og bøjler i det ønskede omfang, dog maks. 20 buksebøjler pr. stand. 

~

Din sikkerhed

Ved leje af stand følger et ubegrænset antal alarmer med i prisen til varer over 50 kr.

Hos Loptimisten gør vi desuden alt for at sikre dine varer bedst muligt med videoovervågning og opmærksomt personale, som er til stede i hele butikkens åbningstid. 

Dog kan vi hos Loptimisten ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer, og vi er heller ikke erstatningspligtige ved brand- og vandskade. Skulle dette mod forventning forekomme, kan din indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information. 

Det er muligt at få varer med større værdi låst inde i vores glasskab uden merbetaling, såfremt der er plads. Her kan du have maks. to genstande.

Ejendomsret

Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på standen. Det er ikke tilladt at sælge varer, som af personalet kan anses som upassende i en børnetøjsbutik. Er du i tvivl, står personalet altid til rådighed til at guide dig. Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer uden varsel.

Det er ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene uden tilladelse.

Prismærker

Alle varer registreres på forhånd gennem “Mit Loptimisten”, som kan tilgås via  www.loptimisten.dk fra en computer eller smartphone.  Når du registrerer en vare, er det vigtigt med en udførlig varebeskrivelse med bl.a. mærke, varetype, størrelse, farve, kendetegn og pris. Eksempelvis ”Wheat kjole m. blomster str. 68 – 50 kr.” En udførlig varebeskrivelse gør det nemmere for os at undgå bedrageri med ombytning af prismærker. Derfor bør alle varer have en god beskrivelse – også de billige.

Varebeskrivelsen kan også være en hjælp for dig, så du selv kan holde styr på, hvad du har solgt.

Alle varer skal have et prismærke, og du har selv ansvaret for, at dine varer er korrekt mærket. Print af prismærker sker ved henvendelse til personalet, og du kan altid bede om flere prismærker.

*

Ændring af pris

Såfremt du ønsker at ændre prisen på en eller flere varer undervejs, skal dette opdateres online og du vil derefter kunne printe nye prismærker med den ændrede pris. 

Det er ikke muligt at overstrege priser og selv påføre ny pris på det oprindelige prismærke.

Der kan ikke slettes i listen af varer, så har du skrevet forkert, skal du indskrive varen på ny.

OBS: Prismærker fra eventuel tidligere leje af en stand kan ikke genanvendes.

Udsalg

Ønsker du at holde udsalg på din stand, skal du blot informere personalet, så de kan registrere rabatten i kassesystemet. Herefter kan du få udleveret udsalgsskilte med den ønskede rabat – du kan vælge mellem 25 % og 50 % rabat. 

Rabatten vil gælde alle dine varer – vær opmærksom på eventuelle varer i glasskabet.

Hvis du har valgt at holde udsalg på din stand, er standen ”låst”. Kontakt personalet i butikken, hvis du skal skrive flere varer ind, så kan vi åbne den i mens.

 

Varer uden prismærke

Hvis en vare mister sit prismærke eller dukker op i butikken efter endt lejeperiode, vil den blive placeret ved “Lost and Found”. Denne er derfor fornuftig at holde øje med – også efter ophørt lejeperiode.

Vi opbevarer varer uden prismærke i 14 dage, hvorefter de tilfalder Loptimisten, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge varen.

Hvis en vare er blevet væk

Hvis en vare er forsvundet fra din stand, men du kan se på din profil, at den ikke er solgt, vil den højst sandsynligt være at finde på en anden stand. Det er desværre ikke alle kunder, der lægger varer tilbage på den korrekte stand, hvis de fortryder undervejs. Den kan også være at finde på vores oprydningsstativ ved kassen. Hvis vi får varen indleveret ved kassen, stiller vi den tilbage på standen.

Z

Orden og opfyldning på din stand

For at opnå et bedst muligt salg er det vigtigt, at din stand så vidt muligt altid er overskuelig og ryddelig. Du bør derfor ikke overfylde hylderne og bøjlestangen, da det hurtigt kan se rodet ud. Du er som udgangspunkt selv ansvarlig for at holde orden, men det er muligt at tilkøbe den service, at vi holder orden for dig. 

Du er velkommen til at fylde op med nye varer på standen i hele din lejeperiode.

Når lejeperioden ophører

 

Nedpakning af stand

Din stand skal være tømt senest to timer inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Du skal huske at medbringe ID, og du er selv ansvarlig for at tømme standen.

Husk eventuelle varer i glasskabet, på temastande og husk også at tjekke “Lost and Found”.

Kan du ikke tømme din stand i tide, kan du efter aftale bestille nedpakning af din stand for 200 kr.

Ved nedpakning skal alle prismærker og alarmer blive siddende på varerne, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Henvend dig som det sidste til personalet, som kontrollerer dine varer og afmonterer alle alarmer ved kassen.

Er standen ikke tømt i tide, vil Loptimisten stå for nedpakningen mod et gebyr på 350 kr. uden aftale. Opbevarer vi dine varer efterfølgende, vil der blive opkrævet yderligere gebyr på 50 kr. pr. påbegyndt dag. Varerne vil maks. blive opbevaret i én uge, hvorefter de tilfalder Loptimisten.

Eventuelle gebyrer vil blive modregnet dit samlede salg.

Udbetaling og afregning

Udbetalingen sker til den oplyste konto på Mit Loptimisten.

To gange om måneden overfører vi dit tilgodehavende til din bankkonto:

  • Salg fra d. 1. – 15. bliver udbetalt d. 30. i samme måned.
  • Salg fra d. 16. – 31. bliver udbetalt d. 15. i den efterfølgende måned.

Ligger udbetalingsdatoen ikke på en bankdag, bliver pengene udbetalt ved først kommende bankdag herefter. 

Alle betingelser i forbindelse med standleje er indgået med Loptimisten ApS, CVR: 41005556, Laurits Olsens Vej 1, 2650 Hvidovre.

KONTAKT OS

4 + 5 =